Službeni glasnik BiH, broj 5/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 17. tačke 22., 25. i 26. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 25/04, 93/05, 48/07, 15/08 i 63/23), Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine, na sjednici održanoj 20. i 21.12.2023. godine, usvojilo je
PRAVILNIK
O ORIJENTACIONIM MJERILIMA ZA RAD SUDIJA I STRUČNIH SARADNIKA U SUDOVIMA U BOSNI I HERCEGOVINI
(Prečišćeni tekst $$$Obuhvata Pravilnik o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u sudovima u Bosni i Hercegovini (Službeni glasnik BiH br. 43/12, 38/13, 2/14, Pravilnik o orij
DIO PRVI - OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet Pravilnika)
Pravilnikom o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u sudovima u Bosni i Hercegovini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuju se orijentaciona mjerila za praćenje i mjerenje rada i radnih rezultata sudija, stručnih saradnika, predsjednika sudova, predsjednika sudskih odjeljenja, predsjednika vijeća, općinskih/osnovnih sudova, kantonalnih/okružnih sudova, okružnih privrednih sudova, vrhovnih sudova entiteta, Osnovnog suda Brčko distrikta, Apelacionog suda Brčko distrikta, Višeg privrednog suda u Banjoj Luci i Suda Bosne i Hercegovine, kao i druga pitanja od značaja za praćenje i mjerenje rada sudova u Bosni i Hercegovini.
Član 2.
(Osnovna načela)
Ova mjerila određena su načelima rada sudova u Bosni i Hercegovini, vrstama sudskih predmeta i načinom završetka sudskog predmeta, u okviru određene vrste predmeta, pri čemu se polazi od zakonitog, pravilnog i blagovremenog rješavanja predmeta, u toku jedne kalendarske godine.
Član 3.
(Svrha primjene Pravilnika)
Primjenom ovog pravilnika osigurava se jednaka primjena pravila u praćenju i vrednovanju rada i rezultata rada za sve sudije, stručne saradnike, predsjednike sudova, predsjednike sudskih odjeljenja, na istim nivoima sudova na području Bosne i Hercegovine, te se omogućava jedinstveno praćenje njihovog rada, ocjenjivanje njihovog kvantitativnog rada na jednakim kriterijima, te se formira jedinstvena baza podataka za praćenje rada i izradu izvještaja o radu sudova u Bosni i Hercegovini.
Član 4.
(Odgovornost za primjenu Pravilnika)
(1) Za pravilnu primjenu ovog pravilnika odgovorni su predsjednici sudova koji su unutar svojih sudova dužni organizovati vođenje potrebnih evidencija na osnovu podataka iz Sistema za automatsko upravljanje sudskim predmetima (u daljem tekstu: CMS), te na osnovu ovog pravilnika sačinjavati redovne periodične izvještaje o radu suda i sudija, a isti su ovlašteni i dužni Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: VSTV BiH) dostavljati svoje sugestije, primjedbe i prijedloge vezane za primjenu ovog pravilnika u praksi njihovih sudova.
(2) Uputstvo i tumačenja u vezi s primjenom Pravilnika daje VSTV BiH i njegove nadležne komisije.
Član 5.
(Nadzor nad primjenom Pravilnika)
Nadzor nad primjenom ovog pravilnika i obavljanjem poslova sudske uprave, vezano za primjenu ovog pravilnika vrši VSTV BiH u okviru svojih nadležnosti.
DIO DRUGI - OSNOVE ORIJENTACIONIH MJERILA
Član 6.
(Vođenje evidencija)
Sudska uprava svakog suda dužna je osigurati vođenje svih potrebnih tačnih evidencija o radu sudija i stručnih saradnika.
Član 7.
(Vrednovanje predmeta)
(1) Unutar postojećih sudskih referata definisanih Pravilnikom o unutrašnjem sudskom poslovanju ("Službeni glasnik BiH", 57/08, 70/09, 36/10 i 61/11) i Pravilnikom o sistemu za automatsko upravljanje predmetima u sudovima (Odluka VSTV-a BiH, broj 09-50-1191/2011 Sarajevo, od 25. 3. 2011. godine) za svaku vrstu predmeta utvrđuje se set načina završetka predmeta unutar određenog referata i vrijednost za iste.
(2) Izuzetak od gore navedenog su predmeti izvršnog, parničnog, prekršajnog i vanparničnog referata kod kojih se kod određenih grupa predmeta vrijednost određuje i na temelju pravnog osnova.
(3) Prilikom iskazivanja predmeta završenim, sudija ili stručni saradnik koji je završio predmet će lično i pod punom etičkom i disciplinskom odgovornošću u CMS sistemu odrediti tačan način završetka predmeta. Putem CMS sistema će se pratiti primjena i provođenje ovog pravilnika.
Član 8.
(Završetak predmeta)
(1) Završenim predmetom u smislu ovog pravilnika smatra se svaki predmet za koji je izdata naredba za dostavu pismenog otpravka odluke suda strankama u postupku i u tom momentu se daje i status završenosti predmeta u CMS sistemu.
(2) Prekid postupka ne predstavlja osnov za iskazivanje predmeta završenim, osim u situacijama u kojima sud nema mogućnost da po službenoj dužnosti zahtijeva nastavak postupka.
(3) Kod izvršnih predmeta, predmet se ne smatra završenim samim donošenjem rješenja o dozvoli izvršenja, nego se smatra završenim donošenjem odluke o odbacivanju ili odbijanju izvršnog prijedloga, provođenjem izvršne radnje kojom se izvršenje dovršava ili obustavom izvršnog postupka.
(4) U izvršnim predmetima iz stava (3) Pravilnika, izuzetno, može se predmet iskazati završenim u sljedećim situacijama:
a) kod predmeta koji se izvršavaju na novčanom potraživanju izvršenika (plaća, penzija, novčana sredstva kod banke) dostavljanjem izvršnog, odnosno pravosnažnog rješenja o izvršenju na provođenje izvršenikovom dužniku,
b) kod predmeta pokrenutih po vjerodostojnoj ispravi u situaciji kada se uloži prigovor i postupak nastavlja po pravilima parničnog postupka, izvršni predmet iskazati završenim donošenjem i dostavljanjem strankama odluke o odgađanju izvršenja (u smislu člana 50. ZIP-a),
c) kod predmeta u kojima je podnesen prijedlog kojim se mijenja predmet i sredstvo izvršenja donošenjem rješenja kojim se određuje izvršenje na novom predmetu i sredstvu izvršenja, tako što će se završenom iskazati prethodna faza kao jedan predmet, a otvoriti nova faza u predmetu.
(5) Kod predmeta krivičnog prethodnog postupka (Kpp predmeti) svaka poduzeta radnja po prijedlogu nadležnog tužioca, stranaka u postupku ili po službenoj dužnosti suda, smatra se samostalnim predmetom koji je završen provođenjem i završavanjem svake pojedine radnje, odnosno Kpp predmet se smatra završenim kada sudija za prethodni postupak završi pojedinu procesnu radnju koja se od njega tražila, a svaka sljedeća radnja koja se traži od istog sudije predstavljat će novi Kpp predmet
1, bez obzira što se eventualno odnosi na isti događaj i istog osumnjičenog iz istog istražnog predmeta. Kod ovih predmeta svaka završena i provedena radnja smatra se samostalnim Kpp predmetom.
Član 9.
(Veće vrednovanje predmeta)
(1) Ukoliko nakon završavanja pojedinog predmeta sudija ili stručni saradnik smatra da dodijeljena vrijednost u konkretnom slučaju ne odgovara njegovoj pravoj vrijednosti može predsjedniku odjeljenja uputiti obrazložen pismeni zahtjev za priznavanje većeg vrednovanja predmeta, koji će predsjednik odjeljenja, uz mišljenje o osnovanosti zahtjeva sudije, dostaviti predsjedniku suda da donese konačnu odluku. Ukoliko predsjednik suda udovolji zahtjevu, može odrediti da se takav predmet više vrednuje od drugih predmeta, najviše do šestomjesečne norme za posebno složene predmete.
(2) O predmetima koji su više vrednovani vodi se evidencija, uz obrazloženje razloga zbog kojih je predmet više vrednovan.
(3) O svim predmetima koji su više vrednovani predsjednik suda dužan je obavijestiti kolegij suda, kao i Stalnu komisiju za efikasnost pravosuđa.
(4) Kada sudija u kantonalnom/okružnom sudu, Osnovnom sudu Brčko distrikta BiH, osnovnim sudovima u Republici Srpskoj i Sudu BiH postupa u krivičnim prvostepenim predmetima kao član sudskog vijeća, predsjednik suda može prilikom obračuna uvećati njegovu ostvarenu godišnju normu do 40 %.
(5) Kada sudija učestvuje u pripremi pitanja u radu panela za ujednačavanje sudske prakse, jedan završen predmet može se vrednovati kao tri meritorno završena predmeta na svakom od referata, a u zavisnosti iz koje oblasti se održava panel.
Član 10.
(Rad stručnih saradnika pod nadzorom sudije)
(1) Ukoliko stručni savjetnici i stručni saradnici u određenim vrstama predmeta u ime i pod nadzorom sudije, u zakonom dopuštenim okvirima, pomažu sudiji u njegovom radu, sudiji se priznaje 60 % urađenog predmeta.
(2) Pravilo iz stava (1) odnosi se na sve sudove, osim na Sud BiH, Apelacioni sud Brčko distrikta BiH i vrhovne sudove entiteta.
(3) Koje vrste predmeta ili pojedine predmete i u kom obliku i kvantitativnom obimu mogu voditi i završavati stručni savjetnici i stručni saradnici, a pod patronatom i završnom kontrolom sudije, odlučuje predsjednik suda godišnjim rasporedom poslova ili svojom pojedinačnom odlukom.
DIO TREĆI – ORIJENTACIONA MJERILA ZA RAD U SLUČAJEVIMA POSTUPANJA POJEDINIH SUDOVA U PREDMETIMA IDENTIČNE NADLEŽNOSTI SUDOVA ISTIH ILI DRUGIH INSTANCI
Član 11.
(Osnovni sud Brčko distrikta BiH)
Kada Osnovni sud Brčko distrikta BiH postupa i sudi u predmetima identične nadležnosti kao i općinski/osnovni sudovi, primjenjivat će se mjerila predviđena za referate i predmete općinskih/osnovnih sudova, a kada postupa i sudi u predmetima identične nadležnosti kao i kantonalni/okružni sudovi, primjenjivat će se mjerila predviđena za referate i predmete kantonalnih/okružnih sudova koja su sadržana u tabeli u članu 19. ovog pravilnika.
Član 12.
(Apelacioni sud Brčko distrikta BiH)
Kada Apelacioni sud Brčko distrikta BiH postupa i sudi u predmetima identične nadležnosti kao i kantonalni/okružni sudovi, primjenjivat će se mjerila predviđena za referate i predmete kantonalnih/okružnih sudova koja su sadržana u tabeli u članu 19. ovog pravilnika, a kada postupa i sudi u predmetima identične nadležnosti kao i vrhovni sudovi entiteta, primjenjivat će se mjerila predviđena za referate i predmete vrhovnih sudova koja su sadržana u tabeli u članu 19. ovog pravilnika.
Član 13.
(Sud Bosne i Hercegovine)
(1) Kada Sud Bosne i Hercegovine postupa i sudi u predmetima identične nadležnosti kao i općinski/osnovni sudovi, primjenjivat će se mjerila predviđena za referate i predmete općinskih/osnovnih sudova, kada postupa i sudi u predmetima identične nadležnosti kao i kantonalni/okružni sudovi, primjenjivat će se mjerila predviđena za referate i predmete kantonalnih/okružnih sudova, a kada postupa i sudi u predmetima identične nadležnosti kao i vrhovni sudovi, primjenjivat će se mjerila predviđena za referate i predmete vrhovnih sudova koja su sadržana u tabeli u članu 19. ovog pravilnika.
(2) Kada Sud Bosne i Hercegovine postupa i sudi u predmetima specifične nadležnosti predviđene samo za postupanje ovog suda, mjerila za te vrste, faze i načine završetka sadržana su u tabeli u članu 19. ovog pravilnika.
DIO ČETVRTI - POSEBNA ORIJENTACIONA MJERILA ZA PREDSJEDNIKE SUDOVA, PREDSJEDNIKE SUDSKIH ODJELJENJA, SUDSKIH VIJEĆA I SUDIJE MENTORE
Član 14.
(Predsjednici sudova)
(1) Predsjednici općinskih sudova uz posao predsjednika suda dužni su raditi neposredno na predmetima i ostvarivati:
a) u sudovima do 6 sudija i stručnih saradnika (sa sekretarom suda) 70 % norme predviđene Pravilnikom,
b) u sudovima do 6 sudija i stručnih saradnika (bez sekretara suda) 50 % norme predviđene Pravilnikom,
c) u sudovima od 7 do 13 sudija i stručnih saradnika (sa sekretarom suda) 50 % norme predviđene ovim pravilnikom,
d) u sudovima od 7 do 13 sudija i stručnih saradnika (bez sekretara suda) 40 % norme predviđene ovim pravilnikom,
e) u sudovima od 14 do 20 sudija 30 % norme predviđene ovim pravilnikom,
f) u sudovima preko 20 sudija i stručnih saradnika, predsjednici ne trebaju raditi na predmetima, osim u slučajevima kada je drugačije predviđeno posebnom odlukom ili uputstvom VSTV-a BiH.
(2) Predsjednici osnovnih, kantonalnih/okružnih sudova, okružnih privrednih sudova i Višeg privrednog suda u Banjoj Luci uz posao predsjednika suda dužni su raditi neposredno na predmetima i ostvarivati:
a) u sudovima do 6 sudija (sa sekretarom suda) 70 % norme predviđene Pravilnikom,
b) u sudovima do 6 sudija (bez sekretara suda) 50 % norme predviđene Pravilnikom,
c) u sudovima od 7 do 13 sudija (sa sekretarom suda) 50 % norme predviđene ovim pravilnikom,
d) u sudovima od 7 do 13 sudija (bez sekretara suda) 40 % norme predviđene ovim pravilnikom,
e) u sudovima od 14 do 20 sudija 30 % norme predviđene ovim pravilnikom,
f) u sudovima preko 20 sudija, predsjednici ne trebaju raditi na predmetima, osim u slučajevima kada je drugačije predviđeno posebnom odlukom ili uputstvom VSTV-a BiH.
(3) Odredbe iz prethodnih stavova ne odnose se na predsjednike vrhovnih sudova entiteta
, predsjednika Suda BiH i predsjednika Apelacionog suda Brčko distrikta BiH.
Član 15.
(Predsjednici sudskih odjeljenja)
(1) Predsjednici upravnog i krivičnog odjeljenja Suda BiH
2, predsjednici sudskih odjeljenja u općinskim/osnovnim i okružnim privrednim sudovima i sudije koje obavljaju dužnost predsjednika sudskih odjeljenja ostvaruju normu (normativ na osnovnom referatu koji rade), unutar izvještajnog perioda na sljedeći način:
a) u odjeljenjima do 10 sudija dužni su ostvariti 90 % norme predviđene Pravilnikom,
b) u odjeljenjima preko 10 sudija dužni su ostvariti 70 % norme predviđene Pravilnikom.
(2) Predsjednici sudskih odjeljenja u kantonalnim/okružnim sudovima i sudije koje obavljaju dužnost predsjednika sudskih odjeljenja ostvaruju normu (normativ na osnovnom referatu koji rade) unutar izvještajnog perioda na sljedeći način:
a) u odjeljenjima do 5 sudija dužni su ostvariti 90 % norme predviđene Pravilnikom,
b) u odjeljenjima preko 5 sudija dužni su ostvariti 70 % norme predviđene Pravilnikom.
(3) Predsjednici sudskih vijeća vrhovnih sudova entiteta dužni su ostvariti normu (normativ na osnovnom referatu koji rade) koja iznosi 75 % od norme predviđene Pravilnikom, te raditi na izdvajanju i indeksaciji odluka za Centar za sudsku dokumentaciju.
(4) Predsjednik suda može odrediti da predsjednici sudskih odjeljenja i sudije koje obavljaju dužnost predsjednika sudskih odjeljenja ostvaruju normu veću od norme predviđene u ovom članu.
(5) Predsjednici sudskih odjeljenja vrhovnih sudova entiteta i sudije koje obavljaju dužnost predsjednika sudskih odjeljenja ostvaruju normu (normativ na osnovnom referatu koji rade), unutar izvještajnog perioda na sljedeći način:
a) u odjeljenjima do 10 sudija dužni su ostvariti 35 % norme predviđene Pravilnikom,
b) u odjeljenjima više od 10 sudija nisu obavezni postupati po predmetima i ne trebaju ispuniti određenu normu.
(6) Predsjednici sudskih odjeljenja Apelacionog suda Brčko distrikta BiH i Apelacionog odjeljenja Suda BiH i sudije koje obavljaju dužnost predsjednika sudskih odjeljenja ostvaruju normu (normativ na osnovnom referatu koji rade) unutar izvještajnog perioda na sljedeći način:
a) u odjeljenjima do 10 sudija dužni su ostvariti 25 % norme predviđene Pravilnikom,
b) u odjeljenjima više od 10 sudija nisu obavezni postupati po predmetima i ne trebaju ispuniti određenu normu.
(7) Norma članova VSTV-a BiH (normativ na osnovnom referatu koji radi) u toku izvještajnog perioda iznosi 50 % od norme predviđene Pravilnikom.
Član 16.
(Sudije mentori)
Sudije mentori u sudovima u Federaciji BiH i Brčko distriktu BiH za vrijeme aktivnog provođenja programa mentorstva dužni su ostvariti 80 % norme predviđene Pravilnikom za jednog mentorisanog, odnosno 75 % norme predviđene Pravilnikom u slučaju da program mentorstva provode u odnosu na dvojicu novoimenovanih sudija ili stručnih saradnika, srazmjerno vremenu trajanja mentorstva.
DIO PETI - NAČIN MJERENJA RADA PO PREDMETIMA SUDIJA I STRUČNIH
Član 17.
(Mjerenje radnog rezultata)
(1) Putem ovih pravila o načinu ostvarivanja norme prati se i vrednuje rad sudija, stručnih saradnika i predsjednika sudova koji rade po predmetima na način predviđen Pravilnikom i evidencije o broju, vrsti i načinu završetka završenih predmeta.
(2) Na kraju izvještajnog perioda, vrši se obračun radnog rezultata na osnovu podataka iz CMS-a.
(3) Ukoliko je sudija ili stručni saradnik u izvještajnom periodu radio osim svog osnovnog referata i na više raznih referata, prije postupka izračuna rezultata rada, potrebno je izvršiti preračunavanje i svođenje normativa za sve predmete na normativ osnovnog referata sudije ili stručnog saradnika.
(4) Ukoliko je sudija ili stručni saradnik radio druge predmete kod kojih je godišnja norma manja od norme na njegovom osnovnom referatu, količnik koji se dobije dijeljenjem godišnjeg normativa osnovnog referata s manjim normativom tog drugog referata, množi se sa završenim brojem te druge vrste predmeta i tako se dobija preračunati broj predmeta osnovnog referata.
(5) Ukoliko je sudija ili stručni saradnik radio druge predmete kod kojih je godišnja norma veća od norme na njegovom osnovnom referatu, količnik koji se dobije dijeljenjem godišnjeg normativa osnovnog referata s većim normativom tog drugog referata, množi se sa završenim brojem te druge vrste predmeta i tako se dobija preračunati broj predmeta osnovnog referata.
Član 18.
(Obračun godišnjih rezultata rada)
(1) U godišnjem izvještaju se iskazuje konačno završeni broj predmeta tokom izvještajne godine po referatima, fazama i načinu završetka.
(2) Godišnji rezultat rada sudije ili stručnog saradnika dobije se tako da se završeni broj predmeta, sveden na osnovni referat, podijeli s brojem predmeta koje je trebao završiti, u skladu s predviđenim godišnjim normativom osnovnog referata sudije ili stručnog saradnika, a rezultat se množenjem brojem 100 iskaže u obliku postotka.
(3) Godišnji normativ određen je članom 19.
(4) Izvještaj s godišnjim radnim rezultatom ulaže se u lični dosje sudije, stručnog saradnika i predsjednika suda, kako u svakom sudu, tako i u odgovarajućim dosjeima u VSTV-u BiH.
(5) Evidentiranje rada sudija, stručnih saradnika i predsjednika sudova putem ovih mjerila vrši se manuelno ili putem CMS sistema, ovisno o tome da li je pojedini sud u CMS sistemu, odnosno o tome kada se CMS sistem prilagodi ovom pravilniku
Član 19a.
Sud koji nije u mogućnosti ostvariti normu zbog nedovoljnog broja predmeta, norma tog suda je njegova ažurnost.
DIO ŠESTI - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 20.
(Mijenjanje mjerila)
Mjerila iz ovog pravilnika može mijenjati samo VSTV BiH u istoj proceduri kao i prilikom donošenja i usvajanja ovog pravilnika.
Član 21.
(Prestanak primjene dosadašnjih orijentacionih mjerila)
Danom početka primjene ovog pravilnika prestaju se primjenjivati svi do tada primjenjivani pravilnici i propisi kojima su bila regulisana orijentaciona mjerila za rad sudija u sudovima u Bosni i Hercegovini.
Član 22.
(Stupanje na snagu i primjena)
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".